Praktische Info

Afwezigheden tijdens het schooljaar

Als ouder mag je zelf 4 ziektebriefjes per schooljaar binnenbrengen. Nadien is altijd een officieel attest van een dokter vereist. Deze attesten gelden enkel bij ziekte en voor maximum drie opeenvolgende kalenderdagen. Als een leerling vrijdag en maandag afwezig is, wordt het weekend meegeteld en kom je dus aan 4 dagen. Een officieel attest is verplicht bij een bezoek aan dokter, tandarts, advocaat, consulaat of rechtbank. Voor zo'n zaken kan je geen ziektebriefje gebruiken.

Je vindt deze ziektebriefje terug in de agenda of je kan een document downloaden.

Schoolongevallen

Ben je gekwetst geraakt tijdens de lessen of bij een verplaatsing van of naar de school, dan moet je onderstaande documenten afdrukken en invullen. Nadien geef je alle documenten af bij mevr. Van Loon (vln@broeders.be) op het secretariaat zodat zij een dossier kan laten opmaken bij de schoolverzekering.

CASPR

Via CASPR kunnen leerlingen en ouders inzicht krijgen in de behaalde punten, rapporten, afwezigheden, de agenda en het leerlingvolgsysteem.

Leerlingen kunnen aanmelden met het e-mailadres van de school. De ouders kunnen met hun eigen e-mailadres inloggen. Via deze link bereik je het platform: https://kolvw.caspr.be.

Hoe je als ouder je account op CASPR activeert, lees je in de handleiding hieronder.

Voor verdere vragen kan je steeds contact opnemen met de beheerder van CASPR op onze school via CASPR@bio.broeders.be.

Schooluren

Maandag8.50 u - 16.50 u
Dinsdag8.50 u - 16.50 u
Woensdag8.50 u - 12.20 u
Donderdag8.50 u - 16.50 u
Vrijdag8.50 u - 16.00 u

Schoolboeken

De Broederscholen werken samen met Studieshop voor de aankoop en verhuur van de schoolboeken. Dit betekent dat alles geregeld wordt met de Studieshop (bestelling en betaling, vragen en opmerkingen) en dat de boekenpakketten aan huis zullen worden geleverd.

Via onderstaand bestand (PDF) kan je alle boekenlijsten raadplegen. Opgelet, want een aantal boekenlijsten bestaat uit 2 pagina's! Zorg dus altijd dat je de volledige boekenlijst bekijkt!

Boeken bestellen?

De bestelfolder met alle praktische info omtrent het bestellen van je boeken vind je hier! Je kan de hele werkwijze ook steeds terugvinden op de website van Studieshop: Studieshop - Hoe moet ik bestellen?

Korte werkwijze:

• Surf naar www.studieshop.be
  • Scroll naar "Bestel jouw studiepakket"
  • Kies een opleiding/instelling: Broederschool Biotechnische en Sport, Sint-Niklaas
  • Kies een leermiddelenlijst: duid jouw nieuwe richting aan.
  • Klik op "Verder" om je bestelling te plaatsen en af te ronden

Wanneer bestel ik mijn boeken?

Bestel bij voorkeur je boeken vóór 15 juli! Op die manier ben je er zeker van dat je je boekenpakket tijdig ontvangt voor de start van het nieuwe schooljaar.

Huurboeken inleveren?

Alles over het inleveren van je huurboeken vind je terug op de website van Studieshop - Huurboeken inleveren. Je hebt van de Studieshop een e-mail gekregen met daarin de nodige instructies. Je huurboeken kan je tijdens de laatste dagen van het schooljaar binnenbrengen op onze school. Heb je dit niet gedaan, dan moet je er zelf voor zorgen dat je huurboeken terug bij Studieshop geraken!

Studieshop: FAQ

Heb je boeken gehuurd, maar nog geen inleverformulier ontvangen voor 20 juni?
Check of de mail niet in de spam of ongewenste mail beland is.
Indien er mogelijk een ander probleem is, neem dan rechtstreeks contact op met Studieshop.be via het contactformulier: https://www.studieshop.be/contact

Ik kan niet meer naar school komen!
Je kan je boekenpakket ook zelf opsturen naar volgend adres:
Studieshop.be - Huurboeken, Waaslandlaan 8a3 bus 1, 9160 Lokeren.
Lever je huurboeken zeker in vóór 1 augustus!

Ik heb een vakantietaak/herexamen waarvoor ik mijn huurboek(en) nodig heb.
Geen probleem. Bezorg ons, vóór 15 juli, het ingevulde document "Formulier taak/herexamen: https://www.studieshop.be/c/formulieren

Moet ik betalen als ik mijn huurboeken zelf opstuur?
Zelf huurboeken opsturen is mogelijk. Je dient de verzendkost wel zelf te betalen.
Ga naar een postkantoor met jouw boeken + inleverformulier in een afgesloten pakket en stuur op naar ons gekend adres.

Ik moet mijn jaar overdoen... wat nu??
Leerlingen die dubbelen moeten hun huurboeken toch inleveren! Je huurt immers boeken voor 1 schooljaar.
Zelfs al heb je volgend jaar dezelfde boeken nodig, toch dien je jouw huurboeken in te leveren.

Wat bij niet-inleveren en/of beschadigde boeken?
Boeken die niet worden ingeleverd, zullen aangerekend worden a.d.h.v. een schadefactuur.
Een schadefactuur omvat 85% van de nieuwprijs van het boek, mogelijks verhoogd met een administratiekost.
Hetzelfde geldt voor beschadigde boeken. Deze kunnen wij wel terug opsturen jaar jou thuis, mits betaling van de verzendkost.

Ik lever mijn boeken in na 1 augustus.
Te laat! Tenzij je een formulier voor taken/herexamens hebt ingeleverd, ben je te laat.
Jouw boeken worden niet meer aangenomen en sowieso volgt er een schadefactuur.

Nog een andere vraag?
Staan er boeken op jouw inleverformulier die je helemaal niet besteld hebt? Of heb je nog een andere vraag:
- Neem een kijkje bij de FAQ pagina van Studieshop.be
- Contacteer ons via: https://www.studieshop.be/contact

Schoolreglement en werkplaatsreglement

Bij inschrijving in onze school verklaar je je akkoord met het schoolreglement. Dit schoolreglement en het geldende werkplaatsreglement kan je hieronder raadplegen.

Brieven opstart schooljaar 2023-2024

Brieven voor de 1e graad

Brieven voor 3SP en 4SP

Brieven voor 5SP en 6LOS