Serre

Onze school beschikt over een grote serre en omliggende percelen waarin onze leerlingen land- en tuinbouw met veel enthousiasme werken tijdens de uren praktijk. Je kan de resultaten hiervan komen kopen in de winkel van de serre, uiteraard tegen gunstige prijzen!

In onze schoolserre worden in het voorjaar vooral perkplanten, aardbeien en tomaten gekweekt. Eveneens beschikken wij over 3 plastic tunnelserres waar we vroege voorjaarsgroenten kweken zoals bloemkool, sla, spitskool en vroege aardappelen. Op het containerveld voor de serre telen we een brede waaier aan sierplanten en vaste planten in pot die men het hele jaar door in de tuin kan planten. Tijdens het najaar focussen we ons vooral op de oogst van appels en peren die in onze 2 ha. grote boomgaard groeien. Op het groentenperceel met volle grond zijn ook hier heel wat teelten oogstbaar zoals prei, wortels, savooi-, spruit-, rode en witte kool. Ook kweken wij een groot aanbod aan pot- en snijchrysanten die rond de periode van Allerheiligen door onze leerlingen in grafstukken worden verwerkt. Het werk op het veld, in de boomgaard of in de serre komt uit de handen van onze leerlingen Plant- Dier en Milieu onder begeleiding van hun praktijkleerkrachten en teeltleiders.

Onze schoolserre is ook open voor het grote publiek op volgende momenten:

• Woensdag van 9 u tot 12 u
  • Vrijdag van 9 u tot 12 u en van 13.30 u tot 15 u
  • in de maand mei op alle werkdagen open van 9 tot 12 uur

Hou er zeker rekening mee dat we tijdens de schoolvakanties gesloten zijn! In de zomervakantie (juli-augustus) kan u dan weer wel terecht in onze serre op volgende tijdstippen:

• Woensdag van 9 u tot 12 u
  • Vrijdag van 9 u tot 12 u

Betalen?

Betalen gebeurt cash (bij voorkeur gepast) of via Payconiq in de serre.

Nog vragen?

Stuur een mailtje naar: serre@bio.broeders.be

Wij hopen alvast u te mogen verwelkomen op onze school.
Alle leerkrachten, leerlingen en teeltleiders